Silent Speakers verzorgt uiteenlopende generieke communicatietrainingen waarvan u de belangrijkste hiernaast ziet staan. Het gaat bij ons altijd om cameratrainingen waardoor we onze deelnemers letterlijk op een constructieve manier een spiegel voorhouden waar het gaat om ‘personal performance’ in uiteenlopende situaties. Afhankelijk van uw leerdoelen kan er getraind worden met 1 of meerdere trainers waarbij we ook de mogelijkheid bieden om te trainen met trainingsacteurs of -actrices. Silent Speakers biedt altijd maatwerk. Dit betekent dus een uitgebreide intake vooraf waardoor we optimaal kunnen inspelen op uw individuele leerbehoefte.

Overtuigen
In allerlei professionele situaties is communicatie een cruciale succesfactor; het voeren van bijvoorbeeld functionerings- en beoordelingsgesprekken, coachingsgesprekken, slecht-nieuws gesprekken of adviesgesprekken. Maar ook tijdens onderhandelingen, het constructief oplossen van conflicten, vergaderen, besluiten nemen en succesvol samenwerken in teams blijkt dat professioneel kunnen communiceren essentieel is. Of wat te denken van ‘essential skills’ als overtuigen, debatteren, argumenteren en beinvloeden? Ook dit zijn communicatieve vaardigheden die tegenwoordig essentieel zijn voor elke professional.

Professionele feedback
De basis van professioneel kunnen communiceren betekent inzicht in de principes die ten grondslag liggen aan zorgvuldig waarnemen en interpreteren. Miscommunicatie is bijna altijd terug te voeren op onjuiste waarnemingen en interpretaties. Daarbij komt ook dat veel mensen het lastig vinden om professioneel feedback te geven omdat ze bang zijn voor mogelijke weerstand bij gesprekspartners. Voor goede feedback is allereerst inzicht nodig in de eigen manier van waarnemen en interpreteren.

Communicatiestijlen
Een vast onderdeel binnen al onze communicatietrainingen zijn communicatiestijlentesten. Deze bieden mensen inzicht in hun kracht en valkuilen waar het gaat om professionele communicatie. Hoe komen boodschappen echt over? Hoe ervaren mensen u als gesprekspartner? Wat gebeurt er wanneer iemand qua gedrag in uw allergie komt?

After-service
Na de trainingen houdt het bij ons niet op. Als ‘after-service’ bieden wij onze deelnemers kosteloos de mogelijkheid om ook na de training feedback te ontvangen op bijvoorbeeld een presentatie of om gebruik te maken van communicatiecoaching. Ook coaching op de werkvloer behoort tot de mogelijkheden. Op deze manier wordt het geleerde optimaal geborgd in de beroepspraktijk.