EEN GOED GESPREK……..

Gesprekken doen we dagelijks maar het voeren van professionele gesprekken is een ander verhaal. Hoe wordt een gesprek gemanaged? Hoe zet u uw gespreksvaardigheden effectief in? Hoe stellen mensen zich op in een gesprek? Hoe ervaren mensen elkaar als gesprekspartners? U gaat aan de slag met praktische handvatten waarmee u uw gespreksvaardigheden op een hoger niveau brengt.
In de training gespreksvoering komen de belangrijkste gespreksvaardigheden die in elk gesprek spelen aan bod. Tijdens deze training voert u naar keuze uiteenlopende gesprekken waarbij te denken valt aan slecht-nieuwsgesprekken, klachtgesprekken of bijvoorbeeld probleemgesprekken.Ook is er de mogelijkheid specifiek getraind te worden in een gesprekssoort, bijvoorbeeld het voeren van functionering- en beoordelingsgesprekken of klachtgesprekken. Per gesprekssoort krijgt u concrete tips over hoe u een dergelijk gesprek kunt voeren.

Camera & acteur

Tijdens de training oefen je voor jou relevante situaties met een trainingsacteur. Voor een optimaal leereffect nemen we een deel van deze oefeningen op. Je houdt jezelf dus eigenlijk letterlijk een spiegel voor. Onze ervaring is dat mensen deze vorm van trainen als zeer leerzaam ervaren, ook omdat je direct nieuw gedrag kunt oefenen waarvan je de effecten letterlijk terug ziet.

Omgaan met verbale agressie

Deze training is speciaal bedoeld voor medewerkers die in de praktijk te maken krijgen met mensen die zich verbaal agressief gedragen. De deelnemers krijgen inzicht in de eigen conflicthanteringsstijl en krijgen praktische handvatten aangereikt om in uiteenlopende situaties het hoofd te bieden aan lastige gesprekssituaties.

Terug naar Communicatietrainingen

Deze training is speciaal bedoeld voor medewerkers die in de praktijk te maken krijgen met mensen die zich verbaal agressief gedragen.

Nieuwsgierig?

Benieuwd hoe u alles uit uw presentatie kunt halen? Neem vandaag nog contact met ons op.

Maak een afspraak