De media kunnen het imago van uw organisatie maken of breken. Als woordvoerder kunt u dus maar beter goed voorbereid zijn. Tijdens onze intensieve mediatrainingen leert u om onder uiteenlopende omstandigheden de regie te houden over uw boodschap. U wordt stevig aan de tand gevoeld tijdens uiteenlopende interviews en vanzelfsprekend worden uw media-optredens met een camera opgenomen. We trainen met kleine groepen waardoor u meerdere keren optreedt voor de camera. Het is ook mogelijk om individueel bij ons mediatrainingen te volgen.

Onverwacht ‘in the picture’

Als onderdeel van onze mediatrainingen besteden we ook aandacht aan onverwachte situaties waarbij organisaties in de spotlights komen te staan. Met de mogelijkheden die de huidige social media bieden staat u immers zomaar in ‘the picture’.Goed nieuws is geen nieuws dus woordvoering is dan cruciaal. Hoe reageert u en uw organisatie hierop?

Doelgroep
Silent Speakers traint oa directeuren, burgemeesters, bestuurders, managers, communicatieadviseurs, topsporters, advocaten en politici. Onze mediatrainingen zijn speciaal bedoeld voor mensen die namens hun organisatie het woord moeten voeren. Dat kunnen directeuren, managers of bestuurders zijn maar ook communicatieadviseurs, woordvoerders of marketingmanagers.Wij trainen op verschillende niveaus. Of u nu een ervaren woordvoerder bent of net de eerste stappen zet binnen het woordvoerdersvak, we spelen optimaal in op uw leerbehoefte.

Maatwerk
Onze mediatrainingen zijn puur maatwerk. Afhanklijk van de behoefte trainen we incompany, in onze professionele tv-studio of op locatie. Uw eigen casuisitiek staat centraal. Vooraf vindt een uitgebreide intake plaats. Er wordt in kleine groepen getraind van minimaal 3 en maximaal 6 personen maar het is ook mogelijk om bij ons individueel een mediatraining te volgen. Dit garandeert dat u uitgebreide persoonlijke feedback ontvangt op uw mediaperformance en tevens leert van uw mede-cursisten. Vooraf, tijdens en achteraf maken we gebruik van een stuk mediacoaching.

Ervaringen

˜Verrassende dynamische aanpak. Veel doen (praktijkoefeningen voor camera: presenteren, interview, persconferentie), theorie in steekwoorden. Positief stimulerend waardoor je je op je gemak voelt. Training is intensief maar interessant tot einde en belangrijke ervaring is dat er veel blijft beklijven.’

˜Aan de hand van echte cases hebben we kernboodschappen geformuleerd en voor de camera geoefend. De vertrouwelijke en ontspannen sfeer zorgde voor goede feedback van trainer en collega’s. Het was een intensieve maar zeer leerzame dag˜

˜Het was goed om in teamverband, college, gemeentesecretaris en communicatieadviseurs deze mediatraining te doen. Heb ervaren dat sprekende voorbeelden helpen bij de onderbouwing van de kernboodschap. De locatie was prima. De trainer had veel ervaring. Daar hebben we echt wat aan gehad˜

˜Prima mediatraining voor de medewerkers van ons team communicatie, zowel junior als senior. De deelnemers hebben veel geoefend en veel geleerd. Silent Speakers levert maatwerk en de dag wordt echt samen met de deelnemers gevuld zonder dat dit ten koste gaat van de regie. Ben zelf is kundig, ervaren en weet een prettige en open sfeer te maken’

‘Vanuit verschillende rollen en diverse (crisis)situaties hebben we geoefend met het verwoorden van kernboodschappen voor de camera. Het enthousiasme van de trainer is daarbij aanstekelijk. De hele dag houdt hij energiek de vaart er in. Verbeterpunten brengt hij op een motiverende manier. Ondertussen zijn de oefeningen niet gemakkelijk. De ˜papieren” kernboodschappen weten we nu individueel in onze eigen woorden to-the-point te brengen. Leuk om te zien hoe ieder dat doet. Een bijzonder geslaagde training.’

Beleven
‘Beleven’ staat centraal tijdens al onze intensieve, interactieve en praktische mediatrainingen. Alle oefeningen wordt ‘live’ opgenomen met een camera en na afloop grondig geanalyseerd. U ontvangt uitgebreide feedback op uw mediaoptredens.

Intake
Vooraf vindt er een uitgebreide intake met de deelnemers plaats waardoor deze mediatraining optimaal aansluit op uw leerbehoeften van de deelnemers. Ook vragen wij van u om voorafgaand aan de training voor u relevante casuëstiek in te brengen. Vanzelfsprekend scannen we vooraf hoe uw organisatie al eens in het nieuws is geweest en bekijken hoe uw organisatie in het nieuws zou kunnen komen.

Incompany
Onze mediatrainingen zijn incompany/maatwerk trainingen. U traint samen met een aantal collega’s, waarvoor deze training ook relevant/interessant is, waarbij u intensief wordt voorbereid op elk denkbaar mediaoptreden. Wij zien bijvoorbeeld vaak dat de directie van een bedrijf of het bestuur van een (overheids)organisatie deze training samen volgt met mensen die verantwoordelijk zijn voor de communicatie of marketing.