Praktische, positieve training die je met vertrouwen in jezelf en controle over de zaak, de journalisten tegemoet doet treden, van welk medium dan ook ! Een aanrader voor iedereen met ‘mediafobie’

Tijdens onze mediatrainingen op maat leren we u hoe u met uw organisatie in het nieuws kunt komen maar ook wat u moet doen als u onverwacht in het nieuws komt . U leert o.a. op praktische wijze uw organisatie te presenteren voor de pers en hoe u om kunt gaan met lastige vragen van journalisten.

We besteden aandacht aan het medialandschap in Nederland, de werkwijze van journalisten, hoe u kunt omgaan met social media als Twitter, YouTube en Facebook en relateren deze bevindingen aan uw organisatie. U krijgt tijdens onze mediatraining praktische adviezen over hoe u uw organisatie meer en beter in de picture kunt krijgen door het toepassen van slimme persstrategieen.

Voor wie?
Deze mediatraining is bedoeld voor mensen die regelmatig met de pers te maken krijgen in hun werk (bestuurder, directeur, marketingmanager, communicatieadviseur of woordvoerder) maar nog weinig ervaring hebben met het professioneel te woord staan van journalisten. Deze mediatraining is ook zeer geschikt voor organisaties die meer willen weten over hoe de media precies werken en wat zij kunnen doen om free publicity te genereren. Uit ervaring blijkt dat de training ook zeer geschikt is als groepstraining voor bijvoorbeeld een management-, communicatie- of marketingteam, of een College van Burgemeester & Wethouders.

Maximale aandacht en professionele feedback
Het aantal personen dat deelneemt aan de training is beperkt waardoor u verzekerd bent van maximale aandacht en professionele feedback. Tegelijkertijd leert u van de mediaoptredens van uw collega’s. Voorafgaand aan de training vindt met elke deelnemer een individuele intake plaats zodat de mediatraining optimaal aansluit op de individuele leerbehoefte van de deelnemers.

Camera
Voor een optimaal leereffect nemen we vanzelfsprekend de uiteenlopende presentatie- en interviewoefeningen live op met een professionele tv-camera. Hierdoor krijgt u optimaal inzicht in uw personal performance en het effect daarvan op journalisten.

˜Vandaag een zeer leuke en goede mediatraining gehad. De training was heel praktijkgericht en direct toepasbaar in de praktijk. Een aanrader voor iedereen die zijn kennis wil opfrissen op het gebied van persvoorlichting en woordvoering. Maar ook voor mensen die pas net kennis maken met het vak.”

 

˜Prima mediatraining voor de medewerkers van ons team communicatie, zowel junior als senior. De deelnemers hebben veel geoefend en veel geleerd. Ben levert maatwerk en vult de dag echt samen met de deelnemers in, zonder zelf de regie te verliezen. Ben zelf is kundig, ervaren en weet een prettige en open sfeer te maken.”

Terug naar Mediatraining

Inhoud
Tijdens de mediatraining wordt ondermeer aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

Wat is nieuws
De soundbite of kernboodschap
Proactieve woordvoering
De voorbereiding
Het (lastige) interview (krant, radio, tv)

Regie tijdens interviews
Werkwijze journalisten
Contacten met journalisten
Het persbericht
De persconferentie
Trends

Nieuwsgierig?

Benieuwd hoe u alles uit uw presentatie kunt halen? Neem vandaag nog contact met ons op.

Maak een afspraak