PR-ramp

Van gouden kans naar PR-ramp

Stel u voor: u bent de CEO van een succesvolle startup. U heeft net een revolutionair nieuw product gelanceerd dat de markt op zijn kop gaat zetten. Alles loopt op rolletjes, totdat u wordt uitgenodigd voor een live televisie-interview. U denkt, “Ach, hoe moeilijk kan het zijn?” Nou, denk nog maar eens!

De interviewer gooit u een curveball van een vraag: “Wat vindt u van de recente controverse rond uw belangrijkste concurrent?” U denkt snel en besluit een grappige opmerking te maken: “Ach, ze maken zich vast zorgen om hun verouderde producten.” Wat bedoeld was als een luchtige grap, wordt onmiddellijk opgepikt door social media als een arrogante en neerbuigende opmerking.

Humor of hoofdpijn?

Binnen enkele uren is de inbox van uw bedrijf ontploft. Wat een gouden kans had moeten zijn om uw bedrijf in de schijnwerpers te zetten, is nu een PR-ramp geworden. U dacht een homerun te slaan, maar in plaats daarvan heeft u de bal recht in het gezicht van de mascotte geslagen. Speaking of de plank misslaan…

Dit verhaal illustreert perfect waarom mediatraining geen overbodige luxe is. Met de juiste mediatraining van Silent Speakers zou u hebben geleerd hoe u moet omgaan met lastige vragen, hoe u humor op de juiste manier inzet (lees: zonder een storm op social media te ontketenen) en vooral hoe u de boodschap van uw bedrijf effectief kunt communiceren zonder onbedoeld controverse te veroorzaken.

Het Schild tegen PR-blunders

Silent Speakers helpt u om zelfverzekerd en voorbereid voor de camera te verschijnen, zodat u niet alleen het vertrouwen van uw publiek wint, maar ook de reputatie van uw bedrijf beschermt. Want niemand wil dat hun volgende media-optreden eindigt met een figuurlijke bal in het gezicht van de mascotte.

Dus voordat u denkt dat u die volgende persconferentie of media-interview wel even kunt afhandelen, overweeg dan eerst een stevige dosis mediatraining.

Met de deskundige begeleiding van Silent Speakers leert u de kneepjes van het vak: van het omgaan met onverwachte vragen tot het beheersen van lichaamstaal en toon. Want zoals we allemaal weten, beter voorkomen dan genezen – vooral in de wereld van media en communicatie.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem vandaag nog contact met ons op.