Silent Speakers is als mediatrainings- crisiscommunicatie- en communicatietrainingsbureau ruim 15 jaar toonaangevend in Nederland waar het gaat (maatwerk) mediatrainingen, trainingen crisiscommunicatie, overtuigend presenteren en ‘personal performance’. Onze klanten zijn veelal bestuurders, CEO’s, en managers die werkzaam zijn bij de (semi)-overheid, het onderwijs en het bedrijfsleven. Daarnaast trainen we de mensen die namens hen acte de presence moeten geven zoals woordvoerders en communicatieadviseurs.

No nonsense, resultaatgericht met humor en plezier

Wij werken met een hecht en compact team van professionele associate partners die hun sporen verdiend hebben binnen diverse branches. Samen staan wij garant voor een resultaatgerichte no nonsense aanpak waarbinnen de actuele praktijk van de deelnemers altijd centraal staat. We vinden het belangrijk dat mensen oprecht uitstralen dat ze plezier ervaren in wat ze doen als ‘visitekaartjes’ namens hun organisatie. In het kader van het realiseren van optimale leerresultaten vergroten we tijdens onze trainingen situaties wel eens uit in het kader van ‘veel erger dan dit kan het niet worden.’ Gelukkig mag er tijdens momenten in het kader van plezier dan ook gelachen worden!

De realiteit is altijd dichterbij dan mensen denken

Gedurende de afgelopen 15 jaar hebben we ervaren dat issues die voor organisaties aanvankelijk fictief leken te zijn na het volgen van een training zich ook in de praktijk manifesteerden. In het kader van ‘dit zou zich in onze praktijk best kunnen voordoen’ trainen we dan ook altijd reële cases zodat onze deelnemers altijd optimaal voorbereid zijn op alle situaties die zich zouden kunnen voordoen.

Unieke after-service

Ook na het volgen van een van onze trainingen kunt u een beroep doen op onze unieke after-service. U wilt bijvoorbeeld met ons sparren over een actuele presentatie of u wilt advies als u onverwacht in het nieuws dreigt te komen.

Silent Speakers en associate partners

Ben Posthumus

Oprichter en eigenaar van Silent Speakers is Ben Posthumus. Vanuit zijn jarenlange ervaring als woordvoerder, mediatrainer, crisismanager, gespreksleider, troubleshooter en intermediair helpt hij mensen die vol in de wind van de media staan effectief koers te houden. De klassieke retoricaprincipes ethos, pathos en logos weet Ben effectief te verweven in mediatrainingen. Ben Posthumus studeerde Nederlands in Groningen en Communicatiemanagement aan Hogeschool Windesheim. Deelnemers ervaren Ben als een resultaatgerichte non nonsense mediatrainer die zijn grote kennis over en ervaring met woordvoering op overtuigende wijze met humor en plezier voor het voetlicht brengt.

Francis Stam

Francis Stam is een bevlogen trainster en bovenal een scherp observator waar het niet alleen gaat om wat er gezegd wordt maar vooral hoe. Op constructieve wijze houdt Francis onze deelnemers een spiegel voor en leert hen optimaal gebruik te maken van hun communiciekracht. Deelnemers waarderen Francis ervaring met professioneel trainingsacteren omdat leidt tot levensechte (interview)situaties. Haar inzichten in en ervaringen met de kracht van non verbale communicatie blijkt van grote meerwaarde te zijn voor onze klanten.

Ad Borggreve

Ad Borggreve brengt een schat aan (internationele) politiek- strategische communicatie-ervaring mee. Ad traint op grondige en overtuigende wijze de essentiele communicatieve vaardigheden die in de dagelijkse praktijk van onze klanten onontbeerlijk zijn. Dit helpt onze klanten om onder alle omstandigheden bondig, helder en overtuigend te communiceren.
Ad is als geen ander in staat mensen op constructieve wijze bewust te maken van de impact die taal heeft in situaties waarin woorden op een weegschaal komen te liggen. Klanten ervaren Ad als gedegen, scherp en consciëntieus. 

Dennis Mensink

Dennis Mensink is een geoefend ‘mediaman’. Vanuit zijn jarenlange ervaring als journalist, communicatiespecialist en PR-consultant traint hij directieleden en woordvoerders. Welk verhaal wil je vertellen? En hoe breng je dat goed naar voren wanneer je in gesprek bent met de media? Daar ligt de focus in zijn aanpak. Dennis studeerde Sociale & Institutionele Economie aan de Universiteit Utrecht en journalistiek aan Hogeschool Windesheim. Dennis weet de vinger op de zere plek te leggen en klanten ervaren Dennis als een scherpe en tegelijkertijd nuchtere adviseur, zowel op organisatieniveau als op het gebied van communicatie en woordvoering.

Paul Anstiss

Paul werkte tientallen jaren als journalist en de afgelopen 15 jaar als mediatrainer. Paul komt oorspronkelijk uit het Verenigd Koninkrijk, waar hij werkte als televisieverslaggever en presentator voor de BBC- en ITV-netwerken. Paul begeleidt en coacht regelmatig woordvoerders voor media-optredens. Pauls doel tijdens mediatrainingen is om woordvoerders met (meer) vertrouwen te laten communiceren met uiteenlopende media en hen te helpen een actievere rol te spelen bij het vormgeven van de uitkomst van een succesvol media-interview.