Presenteren voor kritisch publiek

HOE GAAT U OM MET EEN KRITISCH PUBLIEK?

Deze training Presenteren voor kritisch publiek is speciaal bedoeld voor mensen die vanuit hun functie te maken krijgen of kunnen krijgen met kritisch/lastig publiek en de hiermee gepaard gaande weerstand in de vorm van emoties als boosheid, teleurstelling, verdriet of cynisme. Dit vergt naast grondige kennis en kunde op het gebied van presenteren inzicht in groepsdynamica, het kunnen reflecteren van gevoel en het tonen van een flexibele opstelling richting uw publiek.

Tijdens deze training leert u de fijne kneepjes van het omgaan met weerstand zonder uzelf te verliezen. Op een realistische manier trainen we de voor u relevante situaties. Zo kunt u met vertrouwen naar bijeenkomsten gaan waar u verwacht te moeten presenteren voor een kritisch publiek. Deze training is speciaal bedoeld voor bestuurders zoals burgemeesters, wethouders maar ook directeuren, managers en communicatie- en marketingadviseurs.

‘Leerzame training met enthousiaste trainer. Veel bruikbare tips gekregen over presenteren/leiden van een bijeenkomst die ik ook kan gebruiken in voorbereiding voor presentaties van anderen (bijvoorbeeld bestuurders). Zeker een aanrader voor iedereen die in zijn of haar werk te maken heeft met presenteren/leiden van een bijeenkomst. Een 9!

Deze training “Presenteren voor kritisch publiek” is met name geschikt voor bestuurders zoals burgemeesters en wethouders, maar ook voor directeuren, managers en communicatie- en marketingadviseurs die met vertrouwen complexe bijeenkomsten willen leiden.

Plan deze training

Direct contact

 

Wat kunt u verwachten:
• Altijd een traject op maat
• Persoonlijke intake en SMART-doelstellingen
• Communicatiestijlentest van sterktes en valkuilen
• Oefenen met praktijkgerichte cases
• Coaching on the job met live feedback
•  Videoanalyse voor directe verbetering
•  Maatwerktraject volledig afgestemd op uw behoeften

 

De voordelen:
• Versterkte communicatieve vaardigheden
• Grotere invloed in lastige situaties
• Persoonlijke aandacht en op maat gemaakte sessies
• Direct toepasbare feedback en inzichten
• Hoog leerrendement met blijvende resultaten

Veelgestelde vragen

  • Voor wie is de training geschikt?

    Deze training is speciaal ontwikkeld voor professionals die in hun rol te maken hebben met een kritisch of “moeilijk” publiek en daarin emotionele weerstand kunnen tegenkomen, zoals boosheid, teleurstelling of cynisme. Denk aan bestuurders (burgemeesters, wethouders), directeuren, managers én communicatie- of marketingadviseurs.
  • Heb ik vooraf voorbereiding nodig?

    U ontvangt vooraf een korte communicatiestijlentest en een intakeformulier. Verder is het handig om één of twee concrete casussen of actuele bijeenkomsten mee te nemen waar u mogelijk weerstand verwacht.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem vandaag nog contact met ons op.