Communicatietrainingen Assertief Communiceren

Training klantgericht communiceren

Communicatie is een cruciale succesfactor waar het gaat om contacten met klanten. Hoe communiceert u met klanten en met welk effect? Hoe gaat u om met kritische/ontevreden klanten? Interessant om te weten is dat klagende klanten uw beste ambassadeurs kunnen worden als u de klachten goed oplost ! Hoe krijgt u dat voor elkaar? Hoe staat het met uw eigen uitstraling? Blijft u vriendelijk en helpt u de klant verder? Hoe maakt u echt contact met een klant? Hoe kunt u uw klant positief beinvloeden met uw eigen gedrag? Tijdens deze training Klantgericht Communiceren ontwikkelt u de belangrijkste vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en bent u in staat een goede relatie met uw klant te op te bouwen en te onderhouden.

Effecten van de training Klantgericht Communiceren

De deelnemers:

  • beheersen de basisvaardigheden actief luisteren, interpreteren, de juiste vragen stellen, doorvragen en overtuigen;
  • kennen de kracht en de valkuilen van de eigen communicatiestijl en herkennen de communicatiestijl bij klanten;
  • weten wat het effect van deze persoonlijke communicatiestijl is op klanten;
  • zijn zich bewust van hun verbale en non-verbale communicatie in contacten met klanten;
  • kunnen de vraag achter de vraag achterhalen
  • weten hoe ze om moeten gaan met kritische/lastige/klagende klanten
  • weten hoe ze aandacht kunnen schenken aan de emoties van de klant
  • kunnen in lastige situaties de relatie met de klant behouden
  • kunnen elkaar feedback geven volgens de daarvoor geldende regels

Aanpak

Veel doen staat centraal tijdens deze intensieve, interactieve en praktische training Klantgericht Communiceren. De deelnemers krijgen direct inzicht in wat het effect is van hun communicatiestijl en wat dit betekent in de praktijk.

Trainingsacteur

U krijgt de mogelijkheid om te trainen met een professionele trainingsacteur als klant. De acteur geeft u op authentieke wijze verbaal en non-verbaal precies het gedrag terug wat u zelf teweeg brengt. Dit geeft u optimaal inzicht in uw communicatiekracht en ontwikkelpunten.

Intake

Vooraf vindt er een uitgebreide intake met de deelnemers plaats waardoor de training optimaal aansluit op de individuele leerbehoeften van de deelnemers. Ook vragen wij de deelnemers vooraf om voor hen relevante casuïstiek in te brengen.

Voor wie?

Silent Speakers biedt maatwerk trainingen Vergaderen en Besluitvorming voor leiders en professionals in de (semi-)overheid, het onderwijs en het bedrijfsleven.

Plan deze training

Direct contact

 

Wat kunt u verwachten:
• Altijd een traject op maat
• Altijd op locatie
• Harvard-onderhandelingstechnieken
• Real-life cases uit uw praktijk
• Inzicht in uw onderhandelingsstijl
• Tips voor effectieve communicatie
• Omgaan met weerstand
• Inzicht in conflicthantering

 

De voordelen:
• Tijdbesparing
• Snellere besluitvorming
• Betere teamdynamiek
• Praktisch en direct toepasbaar
• Inzicht in vergaderstijlen

Veel gestelde vragen:

  • Voor wie is de training Vergaderen en Besluitvorming geschikt?

    Deze training is ideaal voor professionals die regelmatig betrokken zijn bij strategische onderhandelingen en complexe situaties moeten managen. Dit geldt onder andere voor bestuurders, CEO’s en directeuren, die op hoog niveau onderhandelen, en colleges binnen onderwijsinstellingen die te maken hebben met interne en externe onderhandelingen. Ook onderwijsprofessionals die bijvoorbeeld met vakbonden en leveranciers onderhandelen, kunnen veel baat hebben bij deze training. Daarnaast is de training geschikt voor woordvoerders en directeur-bestuurders, die hun onderhandelingsvaardigheden willen versterken en hun leiderschapspositie willen verbeteren.
  • Hoeveel tijd kost de training?

    De training kan variëren van een dagdeel tot meerdere dagen, afhankelijk van uw specifieke wensen en leerdoelen.
  • Is deze training beschikbaar via open inschrijving?

    Nee, de training wordt altijd aangeboden binnen uw eigen organisatie. Dit zorgt ervoor dat de training volledig kan worden afgestemd op uw specifieke situatie en leerbehoeften. Bovendien waarborgen we op deze manier de vertrouwelijkheid van de besproken casussen en uitdagingen, zodat u vrijuit kunt praten over interne kwesties zonder zorgen over privacy of gevoelige informatie.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem vandaag nog contact met ons op.